“Türk toplumu şu an 7 saat 13 dakikasını internette geçiriyor”

Dicle Üniversitesi Öğretim Üyesi Uğur Arslan’dan Sosyal Medya ve Mahremiyet Üzerine Kitap

Dicle Üniversitesi Diyarbakır Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’ndan Görsel İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümü’nde Dr. Öğretim Görevlisi olan Uğur Arslan, sosyal medya üzerine yaptığı araştırmaları “YouTube ve Mahremiyet” adlı kitabında bir araya getirdi. Arslan, Türk toplumunun dijitalleşme ile birlikte sosyal medya platformlarında oldukça fazla zaman harcadığını belirtti. Verilere göre Türk toplumu şu anda internet ortamında 7 saat 13 dakika geçiriyor ve bunun yaklaşık 3,5-4 saati sosyal medya platformlarına ayrılıyor.

Arslan’ın araştırmasında YouTube’u tercih etme sebebi ise, sosyal medyada en çok zaman harcanan ve sadece müzik dinleme değil, haber izleme, film seyretme gibi birçok aktivitenin gerçekleştirildiği bir platform olmasıydı. Araştırma kapsamında farklı temalarda içerik üretenlerle yapılan görüşmeler, içerik üreticilerinin motivasyonlarını, mahremiyet ve gözetim algılarını incelerken, izleyicilerin de bu konudaki düşüncelerini analiz etme fırsatı verdi.

İzleyicilerin en fazla etkileşim sağladığı içeriklerin mahrem içerikli videolar olduğunu söyleyen Arslan, mahremiyetin farklı boyutlarını ele aldıklarını belirtti. Araştırma sonuçlarına göre, izleyicilerin en çok ilgi gösterdiği alanların, yorum yaptığı ve etkileşime geçtiği alanların mahrem içerikler olduğu görüldü. Arslan, mahremiyet kavramının sosyal medyada farklı şekillerde sunulduğunu ve bazen kişisel mahremiyetin dahi feda edildiğini vurguladı.

Yapay zekâ ile üretilen dezenformasyonlara dikkat çeken Arslan, haberlerin kaynağına dikkat edilmesi gerektiğini vurguladı. Haber başlıklarının içerikler ile örtüşmediği bir dönemde, sosyal medyanın etkileşim ekonomisinin de önemli bir etken olduğunu dile getirdi.
Arslan, medya okuryazarlığına vurgu yaparak, yapay zekânın dezenformasyonun yayılmasında etkili olduğunu ve bireylerin doğrulama kanallarını kullanarak haberleri teyit etmeleri gerektiğini belirtti. Ayrıca, medya organlarının güvenilirliğine ve yapay zekâ teknolojisine karşı dikkatli olunması gerektiğini söyledi.

Özetle, Arslan’ın araştırmaları sosyal medya ve mahremiyet konularında Türk toplumunun dijital davranışlarını ve bilinç düzeyini gün yüzüne çıkarıyor.

Related Posts

MotoGP Aragon Grand Prix’sinde kazanan belli oldu

MotoGP Dünya Şampiyonası’nın 8. etabı Aragon Grand Prix’sinde Ducati Lenovo takımının İspanyol pilotu Marc Marquez, birinci oldu.

Google Chrome’a yapay zeka dokunuşu: Lens özelliği adres çubuğuna eklendi, internette arama deneyimi yeniden şekilleniyor

Masaüstü Chrome tarayıcısına yapılan son bir değişiklikle, adres çubuğuna tıklandığında bir Google Lens düğmesi beliriyor. Bu yenilik, internette gördüğünüz herhangi bir şeyi kolayca seçmenize, aramanıza ve hakkında sorular sormanıza olanak tanıyor …

Milli para eskrimci Şenay Güner’den Fransa’da çifte madalya

Fransa’da düzenlenen Satellite Turnuvası’nda Milli para eskrimci Şenay Güner, 2 madalya kazandı. Ayrıca tekerlekli sandalye eskrim epe A kategorisinde 3’üncü olan Şenay Güner, turnuvayı çifte madalyayla tamamladı.

Kumdan silikon, silikondan çip, çipten işlemci, işlemciden bilgisayara: Karşınızda YAPAY ZEKA

Bugünkü konumuz yapay zekâ. Ama öncesinde kısaca proteinlerden bahsetmem gerekiyor. Daha doğrusu, proteinlerin üç boyutlu şekillerinden…

Grok, xAI ortaklığıyla Telegram’da kullanıma sunulacak

Grok, xAI ortaklığıyla Telegram’da kullanıma sunulacak

Teknofest’te eylem temelli Türkçe büyük dil modeli yarışması

TEKNOFEST İstanbul kapsamında; TÜBİTAK, T3 Vakfı ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının ortak yürütücülüğünde düzenlenen Eylem Temelli Türkçe Büyük Dil Modeli Yarışması, yapay zeka alanında Türkiye’nin yükselen gücünü ortaya koyacak. Yapay zekâ ile milli çözümler üretmesi ve yapay zeka modellerinin Türkçe kabiliyetlerinin geliştirilmesi hedeflenen yarışma, Türkiye’nin bu alandaki insan kaynağını geliştirmeyi, araştırmacıların ve girişimcilerin bilgi birikimini artırmayı ve Türkçe dil modeli geliştirme çalışmalarında yenilikçi yaklaşımları teşvik etmeyi amaçlıyor.